Temat projektu to symulator biblioteki.
Trzy najważniejsze funkcjonalności do zaimplementowania to:
- wyświetlanie książek wypożyczonych przez użytkownika
- wyświetlanie wszystkich książek w bibliotece, wraz z informacją, czy książka jest dostępna czy też została już wypożyczona i nie jest dostępna
- wypożyczanie i zwracanie książek
Dodatkowa rzecz do dodania - przy starcie programu pytaj o imię użytkownika, który chce skorzystać z programu. W ramach jednej sesji czyli jednego uruchomienia programu pozwalaj na zmianę użytkownika. Czyli powiedzmy, że włączam program, podaję imię Kamil i wszystkie wypożyczane książki trafiają na konto Kamila. W pewnym momencie mówię jednak, że chcę teraz zmienić użytkownika i podaję imię Mariusz. I oczywiście od tego momentu korzystam z programu jako Mariusz. Tak więc tutaj upewnij się, że jeżeli użytkownik Kamil wypożyczył książki A i B, to te książki nie są już dostępne dla Mariusza oraz żadnych innych użytkowników.
Kolejna rzecz - przy starcie aplikacji wypełnij bazę książek oraz bazę użytkowników. Książki i użytkowników zapisz do wybranych struktur danych. Poznaliśmy listy, zbiory, słowniki i krotki, tak więc wybierz odpowiednie.
Pamiętaj też, aby zarówno książki jak i użytkowników zdefiniować za pomocą klas. W przypadku książek zadbaj o to, by istniały dwa rodzaje - książki typu fiction czyli książki fabularne oraz książki typu nonfiction czyli na przykład reportaże, dokumenty czy biografie.
Stwórz też własne wyjątki - pierwsze dwa rzucane w momencie, gdy użytkownik lub książka nie zostaną znalezione i trzeci wyjątek rzucany w momencie, gdy użytkownik próbuje wypożyczyć książkę, która nie jest dostępna.